Menu Close

Kultura plaćanja računa

Na društvenim mrežama mi iskaču oglasi o novim rješenjima za prodaju potraživanja, tj. računa. Slažem se s činjenicom da je ideja prihvatljiva jer omogućava veću likvidnost, da je netko uložio vrijeme, znanje i rad pri izradi algoritma, sučelja i svih drugih postavki nama korisnicima ne vidljivima. Ali razmišljam u kojem smjeru idemo? Da li je uredu naručiti robu i/ili uslugu i ne platiti račun? Za koga se razvijaju takva rješenja?

I sama država je malim i srednjim poduzetnicima tj. svima s godišnjim prihodom do 7,5 mio kn omogućila odabir plaćanja PDVa po fakturiranom ili plaćenom računu. Nekim političarima je to bio i predizborni trik: „omogućiti ćemo plaćanje PDVa isključivo po plaćenom/ naplaćenom računu.“

Ne mogu se pomiriti s činjenicom da je u redu ne plaćati račune. IT rješenja i mogućnosti odabira na Poreznoj upravi nam daju mogućnost, a ako postoji mogućnost onda ćemo ju i iskoristiti.

Da li je uredu očekivati da vaši računi budu plaćeni? Odgovor na pitanje je vrlo jednostavan: plaćajte račune ako očekujete da i vaši računi budu plaćeni! Sva druga rješenja i mogućnost odabira su zavaravanje i ako imamo namjeru raditi, širiti tržište, osigurati rast poslovanja trebamo omogućiti i protok novca.

Ako ste isporučili robu/uslugu sasvim normalno je da naplatite svoj rad. Ako ste naručili rob/uslugu, isto tako platite isporučeno. U toj razmjeni roba/usluga i plaćanju obveza možete očekivati likvidnost u poslovanju.